Sodom och Gomorra Fynd bekräftar katastrofen över dessa städer.

Bibelns vittnesbörd står fast och är högaktuella i vår tid.

Sodom och Gomorra är kända för sitt syndfulla liv. Så här säger Bibeln om den dom som föll över dessa städer: ” Då lät Herren svavel och eld regna ner från himlen, från Herren, över Sodom och Gomorra.” 1 Mos. 19:24.

I den engelska översättningen framgår det än tydligare vad detta svavel och eld var, det står ”brimstone”, det är brinnande stenar. Vi vänder oss till Wikipedia där man ser att ett annat namn är sulfur som är lika med brimstone och det betyder brinnande sten så här skriver Wikipedia: In the Bible, sulfur is called brimstone, which means ”burning stone”.

Det kan först verka konstigt ”brinnande stenar”, finns det? Ja, det gör det och det är precis vad det handlar om.

Vi skall ge en länk till en video som visar på hur just sådana stenar än idag

kan hittas på den plats där Sodom och Gomorra låg.

Videon lades upp den 29 juli och redan har den haft över 300 000 visningar. Den engelska titel på videon är: ”Shocking Discovery in Sodom & Gomorra.”

På videon kan man se hur dessa stenar brinner och förvandlas till något svart flytande tjärliknande sörja:

Bibelns ord bekräftas på många sätt, vi skall tro på dess budskap. Vi skall också ta till oss den varning som finns angående Sodom och Gomorra och det liv som man levde där:

”Så är det också med Sodom och Gomorra och städerna däromkring, som på samma sätt kastade sig ut i sexuell omoral och följde onaturliga begär. De står som ett varnande exempel och får sitt straff i evig eld.” Judas brev vers 4.

Tar vi den varningen till oss – eller förkastar vi den?

Källa: flammor.com

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.